LOADER
Menu

Kender du BOP?

Arbejder du med skabe udvikling i turismen og oplevelsesøkonomien på et bestemt sted? Er du interesseret i at skabe tiltag, der kan realiseres og tiltrække nye turister og skabe nye arbejdspladser? Så er BOP – “The Business of Place” måske det rigtige udviklings- og investeringsværktøj!

Realisering af investeringer i turisme og oplevelsesøkonomi f.eks. nye hoteller/badehoteller, nye campingpladser, nye feriehuse, udvidelse af lystbådehavne, festivaller, events m.v., kræver et produkt, hvor den nødvendige viden er tilvejebragt og et produkt der er målrettet de potentielle investorer, der i sidste ende skal virkeliggøre investeringen.

I den forbindelse kan udviklings- og investeringsmodellen “The Business of Place” forkortet BOP-modellen,  være det rigtige værktøj at bringe i anvendelse, da det sikre det nødvendige grundlag og den nødvendige afklaring af en given investerings attraktivitet. Fokus er på:

  • Stedet i dag
  • Økonomi
  • Stedet i morgen

 

BOP-modellen kan anvendes i flere forskellige sammenhænge, men egner sig specielt som led i tilvejebringelse af et retvisende beslutningsgrundlag i forbindelse med investeringer i turisme og oplevelsesøkonomi.

Se mere om modellen her: http://www.thebusinessofplace.dk/

BOP-modellen er udarbejdet i et samarbejde mellem Kvistgaard+HIRD og Realise og er anvendt som grundlag for investeringer i bl.a. Vandsportscenter i Halsskov Færgehavn, Korsør Lystbådehavn og  Salling Aqua Park.

For yderligere informationer om BOP kontakt: